Skład Senatu Politechniki Koszalińskiej 2024-2028
JM REKTOR Politechniki Koszalińskiej
dr hab. Danuta Zawadzka, prof. PK
PROREKTOR DS. NAUKI
dr hab. inż. Błażej Bałasz, prof. PK
PROREKTOR DS. KSZTAŁCENIA
dr hab. Krzysztof Wasilewski, prof. PK
PROREKTOR DS. STUDENCKICH
dr hab. inż. Tomasz Królikowski, prof. PK
I. Członkowie Senatu z grupy nauczycieli akademickich posiadających tytuł profesora i profesora Uczelni
Wydział Architektury i Wzornictwa
reprezentujący dyscyplinę Sztuki Plastyczne i Konserwacje Dzieł Sztuki dr hab. Przemysław Majchrzak, prof. PK
reprezentująca Wydział dr hab. Anna Szklińska, prof. PK
Wydział Elektroniki i Informatyki
reprezentujący dyscyplinę Automatyka, Elektronika, Elektrotechnika i Technologie Kosmiczne dr hab. inż. Robert Suszyński. prof . PK
reprezentujący Wydział prof. dr hab. inż. Krzysztof Rokosz
Wydział Inżynierii Lądowej, Środowiska i Geodezji
reprezentujący dyscyplinę Inżynieria Lądowa, Geodezja i Transport dr hab. inż. Jacek Domski, prof. PK
reprezentująca Wydział dr hab. inż. Monika Matuszkiewicz, prof. PK
Wydział Inżynierii Mechanicznej i Energetyki
reprezentujący dyscyplinę Inżynieria Mechaniczna prof. dr hab. inż. Waldemar Kuczyński
reprezentujący Wydział dr hab. inż. Łukasz Bohdal, prof. PK
Wydział Humanistyczny
reprezentujący dyscyplinę Nauki o Polityce i Administracji dr hab. Krzysztof Wasilewski, prof. PK
reprezentujący Wydział dr hab. Zbigniew Werra, prof. PK
Wydział Nauk Ekonomicznych
reprezentujący dyscyplinę Ekonomia I Finanse dr hab. inż. Jerzy Korczak, prof. PK
reprezentujący Wydział dr hab. Grzegorz Przekota, prof. PK
II. Członkowie Senatu z grupy pozostałych nauczycieli akademickich
dr Krzysztof Dziadek
dr inż. Sylwia Mierzejewska
dr Marcin Olkiewicz
dr inż. Marzena Sutowska
dr Piotr Szarszewski
III. Członkowie Senatu z grupy pracowników niebędących nauczycielami
mgr Agnieszka Jedlińska
mgr Anna Kwiatkowska
IV. Członkowie Senatu z grupy studentów i doktorantów
mgr inż. Łukasz Gołka
Michał Gideleski
Alan Kulczyński
Oktawia Rąbca
Dominik Zmuda Trzebiatowski
Do kompetencji senatu uczelni należą w szczególności:
1) uchwalanie, zmiana, wykładnia postanowień statutu,
2) uchwalanie regulaminów studiów, Szkoły Doktorskiej, studiów podyplomowych, zarządzania prawami autorskimi, prawami pokrewnymi oraz prawami własności przemysłowej oraz zasad komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych; korzystania z infrastruktury badawczej Uczelni oraz regulaminu finansowego,
3) uchwalanie strategii rozwoju uczelni przedkładanej przez rektora i zatwierdzanie sprawozdania z jej realizacji,
4) uchwalanie na wniosek rektora listy dyscyplin podlegających ewaluacji, zwanych w statucie dyscyplinami wiodącymi,
5) powoływanie i odwoływanie członków Rady Uczelni,
6) opiniowanie kandydatów na rektora,
7) ocena funkcjonowania uczelni,
8) zatwierdzanie rocznych sprawozdań rektora z działalności uczelni,
9) formułowanie rekomendacji dla Rady Uczelni i rektora w zakresie wykonywanych przez nich zadań,
10) przyjmowanie sprawozdań Rady Uczelni i sprawozdań uczelnianych jednostek organizacyjnych wskazanych w statucie w zakresie ich działalności naukowej i organizacyjnej,
11) wyrażanie opinii w sprawie utworzenia filii lub innej jednostki organizacyjnej uczelni, o ile z takim wnioskiem wystąpi rektor,
12) wyrażenie opinii w sprawie utworzenia i likwidacji kierunku studiów,
13) nadawanie tytułu doktora honoris causa,
14) ustalanie warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia oraz na kształcenie specjalistyczne, określenie zasad przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego,
15) ustalanie programów studiów, studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego,
16) ustalanie programów kształcenia w szkołach doktorskich,
17) określanie zasad, warunków i trybu potwierdzania efektów uczenia się,
18) wskazywanie kandydatów do instytucji przedstawicielskich środowiska szkolnictwa wyższego i nauki,
19) wykonywanie zadań związanych z:
a) przypisywaniem poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji, zwanej dalej „PRK”, do kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych,
b) włączeniem do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych i innych form kształcenia – zgodnie z ustawą o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji,
20) zatwierdzanie wzoru dyplomu ukończenia studiów, wzoru dyplomu doktorskiego i habilitacyjnego, wzoru świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, kursu dokształcającego lub szkolenia,
21) podejmowanie uchwał w przedmiocie zaangażowania środków finansowych uczelni związanych z przystąpieniem do projektów krajowych i międzynarodowych,
22) wyrażanie zgody na utworzenie akademickiego inkubatora przedsiębiorczości, centrum transferu technologii, utworzenie fundacji lub stowarzyszenia,
23) wyrażanie zgody na utworzenie lub przystąpienie do spółki wskazanej w art. 159 ust. 1 oraz art. 149 ustawy,
24) wyrażanie opinii społeczności akademickiej Uczelni oraz senatu w sprawach przedłożonych przez rektora albo członków senatu w liczbie 1/5 statutowego składu senatu,
25) ustalanie rocznego wymiaru zajęć dydaktycznych, 26) opiniowanie określonych przez rektora kryteriów ocen okresowych nauczycieli akademickich i innych pracowników.
Do kompetencji senatu należy także:
1) ustalenie szczegółowego sposobu postępowania w sprawie nadania stopni naukowych i stopni w zakresie sztuki oraz zasad ustalania i zwalniania z opłat w postępowaniu prowadzonym w trybie eksternistycznym,
2) podejmowanie uchwał w sprawie nadawania stopni naukowych i stopni w zakresie sztuki w głosowaniu do którego uprawnieni są członkowie senatu posiadający tytuł profesora lub stopień doktora habilitowanego.
Senat i komisje senackie mogą występować do innych organów uczelni, organów Samorządu Studentów i Samorządu Doktorantów, jednostek organizacyjnych Uczelni o informacje dotyczące ich działalności.