„Tablice interaktywna w edukacji w kontekście proksemologii” to nowa książka autorstwa prorektora ds. studenckich Politechniki Koszalińskiej dr. hab. inż. Tomasza Królikowskiego, prof. PK i dr. Kazimierza Mikulskiego z Kuratorium Oświaty i Wychowania w Bydgoszczy.
Publikacja przybliża zmiany technologiczne, które od kilku lat zachodzą w edukacji. Chodzi przede wszystkim o zastosowanie tablic interaktywnych pozwalających na bardziej efektywne przekazywanie. Tablice współpracują z komputerem i projektorem multimedialnym i bardziej angażują uczniów w proces dydaktyczny.
Autorzy przypominają założenia rządowego programu „Aktywna tablica”, którego celem było rozwijanie infrastruktury szkolnej oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych. Zaznaczają przy tym, że zastosowanie nowych narzędzi zmieniło relacje między nauczycielem a uczniami. Chodzi m.in. o wpływ relacji przestrzennych na relacje psychologiczne między tymi osobami (zagadnienia z zakresu proksemiki). W publikacji omówiono wyniki badań dotyczących tych zmian przeprowadzonych wśród nauczycieli realizujących nauczanie z wykorzystaniem sprzętu pozyskanego z rządowego programu.
Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Uczelnianego Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy. Projekt jest dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Doskonała Nauka II”.