Konkurs plakatowy: tak studenci widzą kryzys
Opublikowano 14.06.2023 09:28

Wysoka inflacja, kryzys paliwowy i trudności na rynku energetycznych to tematy najciekawszych prac przygotowanych przez studentów na konkurs plakatowy „Kryzys drenuje nasze portfele”. Zwycięzcy właśnie odebrali nagrody.

Zadaniem konkursu, którego inicjatorem był dr Dariusz Kloskowski wykładowca z Wydziału Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej, było przedstawienie w formie plakatowej wybranych, aktualnych aspektów życia społeczno-gospodarczego w dobie panującego kryzysu ekonomicznego. Autorzy w przygotowywanych pracach graficznych powinni też uwzględnić wysoką inflację i zmiany na rynku energetycznym wywołane wojną na Ukrainie.

W konkursie mogli wziąć udział studenci wszystkich wydziałów Politechniki Koszalińskiej. Prace oceniała komisja, w której składzie znaleźli się: prorektor ds. studenckich Politechniki Koszalińskiej, dr hab. inż. Tomasz Królikowski, prof. PK, prodziekan ds. studenckich WNE dr Rafał Rosiński oraz dr Dariusz Kloskowski. Przy ocenie brano pod uwagę przekaz treści związanych z obszarem tematycznym konkursu, ważna była też atrakcyjność graficzna.

Wystawę plakatów przez kilka tygodni można było podziwiać w holu kampusu przy ul. Kwiatkowskiego. We wtorek (13 czerwca 2023 r.) laureaci odebrali nagrody.

I miejsce zdobyła Eliza Gomółka (Finanse i rachunkowość, 2 rok), II miejsce przypadło Emilowi Koniecznemu (Ekonomia, 3 rok), III zaś – Wiktorii Bazylińskiej (Turystyka i rekreacja, 2 rok).

Wyróżnieni to: Aleksandra Branicka i Natalia Jarmakowicz (Finanse i rachunkowość, 1 rok), Jakub Tornow i Natalia Żynda (Finanse i rachunkowość, 1 rok), Julia Pietraszewska i Adam Matejek (zarządzanie, 1 rok), Julia Kokosińska i Dominika Zielińska (Logistyka, 1 rok), Joanna Jakubowska i Jolanta Chądzyńska (Ekonomia, 3 rok).

Konkursy plakatowe powoli wpisują się w tradycję Wydziału Nauk Ekonomicznych. Podczas pierwszej edycji, rozstrzygniętej w 2022 r., studenci przygotowywali prace dotyczące ekonomicznych skutków pandemii („Gospodarka na fali Covid”). Pomysłodawca, dr Dariusz Kloskowski już zastanawia się na tematem kolejnej edycji. Być może tym razem studenci w graficzny sposób przedstawią wpływ kampanii wyborczych na gospodarkę. Konkurs najprawdopodobniej rozpocznie się w październiku, prace będzie można nadsyłać do końca grudnia.