Studia podyplomowe „E-commerce dla praktyków” to studia doskonalące, organizowane na Wydziale Nauk Ekonomicznych. Studia powstały w porozumieniu z lokalnymi przedsiębiorcami i są one odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku pracy oraz rosnące oczekiwania wobec osób pełniących funkcje związane z realizacją działań w handlu elektronicznym lub też przygotowujących się do ich objęcia, od których wymagana jest zarówno aktualna wiedza w obszarze e-commerce, jak również umiejętność jej praktycznego zastosowania w życiu zawodowym. Program przewiduje nowoczesne podejście do studiowania, w którym proces nauczania dostosowany został zarówno do potrzeb obecnego rynku pracy, jaki i współczesnych transformacji cyfrowych otoczenia gospodarczego przedsiębiorstw.
Program studiów koncentruje się na praktycznych aspektach roli samodzielnego specjalisty lub specjalisty - menadżera jako kreatora handlu elektronicznego branży lub jednostki organizacyjnej.
Cel studiów:
- dostarczenie słuchaczom aktualnej wiedzy niezbędnej w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem związanym z branżą e-commerce;
- nabycie przez słuchaczy umiejętności wykorzystywania nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych, niezbędnych w procesie rozwiązywania problemów przedsiębiorstw w obszarze handlu elektronicznego, kreowania jej wizerunku w wirtualnej przestrzeni, komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej;
- wyposażenie słuchaczy w zestaw kompetencji koniecznych do sprawnego zarządzania potencjałem ludzkim ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji kluczowych związanych z obszarem cyfryzacji uwzględniającym mechanizmy sprzedażowe on-line.
Adresaci studiów:
Studia kierowane są do osób, które posiadają wykształcenie wyższe i chcą pogłębić swoje kompetencje w zakresie szeroko rozumianego obszaru e-commerce. Proponowany program ma na celu wyposażenie słuchacza w wiedzę i umiejętności skoncentrowane na wykorzystaniu nowoczesnych technik i narzędzi umożliwiających podejmowanie trafnych decyzji związanych z funkcjonowaniem handlu elektronicznego oraz ich bezpośrednie przełożenie na praktyczne rozwiązania technologiczne.
Studia podyplomowe „E-commerce dla praktyków” dedykowane są w szczególności osobom zajmującym się handlem elektronicznym w sektorze prywatnym oraz osobom planującym ubiegać się o stanowiska związane z rozwojem branży sprzedażowej on-line w najbliższej przyszłości, jak również osobom pragnącym rozpocząć własną działalność gospodarczą.
Program studiów został opracowany w odniesieniu do Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK), a przewidziane do osiągniecia efekty uczenia się uwzględniają charakterystyki drugiego stopnia PRK na poziomie 7, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Program studiów przewiduje uzyskanie 32 punktów ECTS (Europejskiego Systemu Transferu i Akumulacji Punktów) w ramach całego toku nauki.
Kadrę dydaktyczną na studiach podyplomowych „E-commerce dla praktyków” stanowić będą doświadczeni nauczyciele akademiccy Wydziału Nauk Ekonomicznych, Wydziału Elektroniki i Informatyki Politechniki Koszalińskiej, Wydziału Humanistycznego oraz Wydziału Architektury i Wzornictwa, a także przedsiębiorcy - praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie zawodowe. Dzięki tej współpracy program studiów ma charakter praktyczny, a słuchacze mają dostęp do najnowszej wiedzy z obszaru informatyki, marketingu w handlu elektronicznym oraz optymalizacją konwersji w sklepach internetowych czy zarządzania projektami w dobie transformacji cyfrowej. Włączenie w proces dydaktyczny profesjonalnych specjalistów z zakresu informatyki i handlu elektronicznego pozwala na zdobycie przez słuchaczy praktycznych umiejętności efektywnego zarządzania handlem elektronicznym na standardowych i dedykowanych platformach e-commerce.
Absolwenci, dzięki zdobytej w trakcie zajęć wiedzy oraz nabytym umiejętnościom, uzyskują kwalifikacje do pracy na autonomicznych stanowiskach związanych z handlem elektronicznym wymagających przeprowadzania zaawansowanych analiz potencjału rynku i konkurencji w obszarze szeroko rozumianej cyfryzacji. Opracowany program studiów zapewnia uzyskanie równowagi między przekazywaniem wiedzy a kształtowaniem postaw kreatywnych poprzez:
- zwiększanie udziału zadań wymagających kreatywnego podejścia i samodzielności;
- zwiększanie znaczenia jakości rozwiązania problemu i efektywności zastosowanych metod w stosunku do oceny pracochłonności zadań;
- zwiększanie samodzielności słuchaczy w kreowaniu tematów zadań i problemów
do rozwiązania; - zrozumienie odpowiedzialności jednostki za całokształt działań w organizacji.
Przewidziane w programie studiów zajęcia prowadzone będą w formie ćwiczeń, warsztatów, laboratoriów, case-study oraz multimedialnych wykładów. Aktywizująca uczestników forma prowadzenia zajęć pozwoli na uzyskanie umiejętności rozwiązywania problemów zarówno przedstawianych przez wykładowcę, jak i podnoszonych na bieżąco przez słuchaczy.
Realizowane przedmioty:
I SEMESTR
- Zarządzanie marketingowe w e-biznesie,
- Podstawy e-biznesu i e-commerce,
- Relacje interpersonalne konsumentów w Internecie,
- Narzędzia marketingowe w handlu elektronicznym,
- Platformy sprzedażowe w e-commerce,
- Prawo w e-biznesie,
- Modelowanie i wizualizacja produktu 2D,
II SEMESTR
- Modele biznesowe gospodarki cyfrowej,
- Skanowanie produktu 3D,
- Zarządzanie handlem elektronicznym,
- Technologie i aplikacje w budowie ekosystemu e-commerce,
- Zarządzanie obsługą klienta w e-biznesie,
- Platformy sprzedażowe w e-commerce – projekt.
Dzięki uczestnictwu w zajęciach słuchacze wymieniają się również doświadczeniami oraz nawiązują kontakty, które procentują w dalszej karierze zawodowej. Wiedza i umiejętności zdobyte w trakcie studiów pozwolą dodatkowo:
- rozwinąć osobiste kompetencje w zakresie zarządzania handlem elektronicznym
i podejmowania decyzji sprzedażowych; - pogłębić świadomość własnych mocnych stron i obszarów wymagających doskonalenia;
- podnieść efektywność zarzadzania zespołem, projektem, działem, firmą;
- lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach, w tym kryzysowych związanych z obsługą platform sprzedażowych w e-commerce.
Studia podyplomowe „E-commerce dla praktyków” trwają 2 semestry. Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele. Łączna liczba godzin kontaktowych wynosi 158 h.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe zobligowani są do złożenia następujących dokumentów:
- Podanie o przyjęcia na studia wraz z 1 zdjęciem (zgodne z załącznikiem);
- Kwestionariusz osobowy (zgodny z załącznikiem);
- Dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich, zawodowych, magisterskich).
Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest złożenie wymaganych dokumentów oraz uzyskanie pozytywnego wyniku postępowania kwalifikacyjnego.
Komplet dokumentów można składać osobiście w pokoju 103A (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 15) lub przesłać pocztą na adres:
Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych
ul. Kwiatkowskiego 6 E, 75- 343 Koszalin
z dopiskiem „pok. 103A”
(wpływ dokumentów zostanie potwierdzony przez wiadomość e-mail)
Tryb, czas trwania oraz miejsce odbywania się studiów:
-
studia niestacjonarne dwusemestralne
-
przewidywany czas trwania studiów: październik/listopad 2022 - czerwiec 2023
-
czas trwania: 2 semestry
-
zajęcia odbywają się zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, w siedzibie Politechniki Koszalińskiej przy ul. Kwiatkowskiego 6 E
-
Uwaga: uruchomienie studiów uzależnione jest od liczby chętnych słuchaczy
Zasady naboru: kolejność zgłoszeń.
Wykładowcy: praktycy życia gospodarczego oraz nauczyciele akademiccy Politechniki Koszalińskiej.
Kierownik Studiów: dr Dariusz Kloskowski
W razie pytań prosimy o kontakt:
Sekretariat: mgr Emilia Nadolna-Czarnota, pokój 103A
tel.: 94 34 39 118 (poniedziałek - piątek w godz. 8.00-15:00)
emilia.nadolna-czarnota@tu.koszalin.pl
Opłaty za studia:
Łącznie 3800 zł, z czego:
-
1900 zł/semestr I płatne jednorazowo przed I zjazdem
-
1900 zł/semestr II z możliwością rozłożenia płatności na raty (w uzasadnionych przypadkach)
Załączniki
Nazwa | |
---|---|
E-commerce dla praktykow - Podanie.doc | pobierz |
E-commerce dla praktykow - Kwestionariusz_osobowy.docx | pobierz |