Wydział Humanistyczny
Politechniki Koszalińskiej




W trakcie trzyletniej nauki na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna student zdobędzie wiedzę i umiejętności z zakresu szeroko pojętego komunikowania się. Przygotowanie specjalistyczne oparte na gruntownej wiedzy ogólnej, kierunkowej i warsztatowej stworzy mu szerokie możliwości zatrudnienia w mediach, agencjach reklamowych, agencjach public relations oraz w działach promocji firm prywatnych i instytucji publicznych. 

Specjalności:
•    dziennikarz redakcji online
•    reklama


Absolwent omawianego kierunku na specjalności dziennikarz redakcji online potrafi łączyć umiejętności z wiedzą o zachowaniach użytkowników nowych mediów oraz z nowymi praktykami komunikacyjnymi. Uzyskuje także aktualną wiedzę z zakresu prawa i etyki komunikacji internetowej oraz praktyczne umiejętności dotyczące między innymi copywritingu internetowego, projektowania informacji internetowej, obsługi serwisów www i ich analityki.

Absolwent omawianego kierunku na specjalności reklama będzie potrafił przygotować założenia kampanii reklamowej (brief), projekty reklam dostosowane do potrzeb różnych mediów, a także dokonać wyboru nośników reklamy, z uwzględnieniem ich efektywności i skuteczności. W oparciu o najnowsze ustalenia z obszarów psychologii, socjologii i ekonomii behawioralnej będzie potrafił dokonać wyboru najbardziej właściwej strategii perswazyjnej, dostosowanej do konkretnej, wyodrębnionej grupy odbiorców (target grup).

Wybrane kursy z siatki kierunkowej (ogólnej): gatunki dziennikarskie, dziennikarskie źródła informacji, dziennikarstwo sportowe, dziennikarstwo muzyczne, podstawy fact-checkingu, sztuczna inteligencja w warsztacie humanisty, społeczna historia mediów, prawo mediów, komunikacja w mediach społecznościowych, wystąpienia publiczne, public relations, kampanie społeczne, komunikowanie interkulturowe, film współczesny, kultura popularna, organizacja eventów, budowanie marki osobistej, komunikacja w biznesie.

Wybrane kursy specjalnościowe: psychologiczne aspekty reklamy, projektowanie i wizualizacja w reklamie, copywriting w reklamie, strategie reklamowe, współczesne nurty reklamy, prawo i etyka komunikacji internetowej, copywriting internetowy, nagrywanie i montaż materiałów wideo, projektowanie informacji internetowej, obsługa serwisów www i ich analityka.