Realizacja podróży w ramach programu Erasmus+ znacząco wpłynęła na rozwój umiejętności zarówno zawodowych, jak i osobistych u uczestników mobilności. Wyjazdy w ramach STA i STT stanowią doskonałą okazję do rozwoju kariery zarówno dla kadry dydaktycznej, jak i pracowników administracyjnych. Każda podróż stanowi istotne doświadczenie zawodowe, umożliwiające praktykę i doskonalenie umiejętności językowych.
Bycie częścią międzynarodowego środowiska podnosi również świadomość międzykulturową uczestników. Dla kadry dydaktycznej, każdy wyjazd oznacza szansę na poznanie nowych podejść do prowadzenia zajęć i relacji wykładowca-student. To także okazja do obserwacji różnych metod organizacji zajęć i przekazywania informacji. Każdy wyjazd otwiera także drzwi do spotkania ciekawych ludzi i nawiązania nowych, ważnych kontaktów naukowych, które mogą prowadzić do współpracy w przyszłości.
Doświadczenie zdobyte podczas mobilności pozwoliło pracownikom dołączyć do projektu Uniwersytetu Europejskiego EU4DUAL, tworzonego we współpracy z 8 partnerami z Europy. Wspólna inicjatywa w dziedzinie kształcenia dualnego, łącząca środowisko akademickie z przedstawicielami przemysłu, zaowocowała uzyskaniem dofinansowania dla sojuszu, będąc jednym z 4 nowych tego typu projektów w Europie.
Realizacja mobilności wspomaga także poprawę jakości kształcenia i przygotowuje absolwentów do rynku pracy. Przyczynia się do organizacji międzynarodowych spotkań, takich jak 10. Międzynarodowe Warsztaty Inżynierii Powierzchni, 6. Międzynarodowe Warsztaty Inżynierii Zastosowanej i Zrównoważonej, czy 1. Międzynarodowe Warsztaty Trendów w Elektronice i Informatyce. W międzynarodowym kontekście zauważalny jest wzrost liczby publikacji w języku obcym, wynikający z współpracy z innymi uczelniami.
Dla studentów, realizacja mobilności oznacza podniesienie umiejętności językowych i możliwość adaptacji w międzynarodowym środowisku. Umożliwia dialog międzykulturowy i pozytywnie wpływa na gotowość studentów do funkcjonowania na międzynarodowym rynku pracy, zarówno jako pracownicy, jak i członkowie międzynarodowego zespołu.
Mobilność wpływa na rozwój uczelni poprzez ulepszanie oferty edukacyjnej i angażowanie się w nowe projekty międzynarodowe, zgodne z strategią umiędzynarodowienia. Dla pracowników (STT, STA) mobilność oznacza dostęp do najnowszego sprzętu, oprogramowania i innowacyjnych metod nauczania. Wszystkie osoby zaangażowane w organizację mobilności mają szansę pracować w międzynarodowym środowisku, co często prowadzi do nowych inicjatyw naukowo-badawczych z uczelniami partnerskimi. Zajęcia w języku obcym przynoszą korzyści zarówno prowadzącym, jak i lokalnym studentom, podnosząc ich umiejętności językowe. Mobilność stymuluje ciągły rozwój, wymaga aktualizacji badań i materiałów naukowych, co przyczynia się do rozwoju uczelni, pracowników i poprawy jakości kształcenia.
Podsumowując, program Erasmus+ przyniósł liczne korzyści dla wszystkich uczestników, wspierając poszerzanie horyzontów edukacyjnych, rozwijanie umiejętności społecznych i zawodowych, a także promowanie współpracy międzynarodowej.
Źródło – odpowiedzi uczestników projektu Erasmus+ mobilność edukacyjna w szkolnictwie wyższym 2021-2023; Umowa 2021-1-PL01-KA131-HED-000005544
Ogólna satysfakcja uczestników projektu (wyjazdy i przyjazdy)
|
|
Mobilność studentów wyjeżdżających na studia: Odsetek uczestników zadowolonych z doświadczenia mobilności Erasmus+ |
92,00% spośród 12 respondentów |
Mobilność pracowników wyjeżdżających: Odsetek uczestników zadowolonych z doświadczenia mobilności Erasmus+ |
100,00% spośród 27 respondentów |
Mobilność studentów przyjeżdżających na studia: Odsetek uczestników zadowolonych z doświadczenia mobilności Erasmus+ |
94,12% spośród 34 respondentów |
Mobilność studentów przyjeżdżających na praktyki zawodowe: Odsetek uczestników zadowolonych z doświadczenia mobilności Erasmus+ |
100,00% spośród 1 respondentów |
Mobilność pracowników przyjeżdżających: Odsetek uczestników zadowolonych z doświadczenia mobilności Erasmus+ |
100,00% spośród 7 respondentów |
Opinie uczestników na temat efektów uczenia się
|
|
Mobilność studencka na studia: Odsetek uczestników, którzy uważają, że skorzystali ze swojego udziału w mobilności Erasmus+ |
100% spośród 12 respondentów |
Mobilność pracowników: Odsetek uczestników, którzy uważają, że skorzystali ze swojego udziału w mobilności Erasmus+ |
100% spośród 27 respondentów
|
Umiejętności językowe
|
|
Mobilność studencka na studia: Odsetek uczestników, którzy uważają, że poprawili swoje umiejętności językowe w głównym języku używanym podczas ich mobilności |
92% spośród 12 respondentów |
Mobilność studencka na studia: Odsetek uczestników, którzy uważają, że poprawili swoje umiejętności językowe w innych językach niż główny używany podczas ich mobilności |
67% spośród 12 respondentów |
Mobilność pracowników: Odsetek uczestników, którzy uważają, że poprawili swoje umiejętności języka obcego podczas swojej mobilności |
96% spośród 27 respondentów |
Załączniki
Nazwa | |
---|---|
Rezultaty Rezultaty projektu Erasmus+ w latach 2021-23.pdf | pobierz |