ERASMUS +
Politechniki Koszalińskiej

Rezultaty Program Erasmus+, realizacja mobilności w roku akademickim 2022-23 oraz 2023-24
Opublikowano 13.09.2024 12:07

Udział w programie Erasmus+ znacząco przyczynił się do rozwoju zawodowego i osobistego uczestników mobilności. Wyjazdy w ramach STA i STT stwarzają doskonałą okazję do rozwoju kariery zarówno dla wykładowców, jak i pracowników administracyjnych. Każda mobilność to wartościowe doświadczenie, umożliwiające doskonalenie umiejętności językowych i zawodowych. Przebywanie w międzynarodowym środowisku zwiększa także świadomość międzykulturową. Dla kadry dydaktycznej to szansa na poznanie nowych metod nauczania i podejść do relacji z studentami, a także nawiązanie cennych kontaktów, które mogą owocować przyszłą współpracą.

Zdobyte doświadczenia umożliwiły pracownikom dołączenie do projektu Uniwersytetu Europejskiego EU4DUAL, realizowanego we współpracy z ośmioma europejskimi partnerami. Ten innowacyjny projekt, który łączy uczelnie z przemysłem, otrzymał dofinansowanie jako jedno z czterech nowych przedsięwzięć w Europie. Mobilności wspierają także rozwój edukacji, przygotowując absolwentów do wymagań rynku pracy, a jednocześnie sprzyjają organizacji międzynarodowych wydarzeń naukowych i wzrostowi liczby publikacji wynikających z międzyuczelnianej współpracy.

Dla studentów, uczestnictwo w mobilności to okazja do podniesienia kompetencji językowych i przystosowania się do międzynarodowego środowiska. Mobilność wspiera dialog międzykulturowy i zwiększa gotowość studentów do pracy w międzynarodowych zespołach i na globalnym rynku. Program wspiera również rozwój uczelni poprzez wzbogacanie oferty edukacyjnej i udział w nowych projektach o charakterze międzynarodowym. Dla pracowników mobilność daje dostęp do nowoczesnych technologii, oprogramowania i metod nauczania, jednocześnie inspirując nowe inicjatywy naukowe i badawcze.

Podsumowując, Erasmus+ przyniósł uczestnikom wiele korzyści, umożliwiając rozwój kompetencji, nawiązywanie współpracy międzynarodowej i wspierając umiędzynarodowienie uczelni.

Źródło – odpowiedzi uczestników projektu Erasmus+ mobilność edukacyjna w szkolnictwie wyższym 2022-2024; Umowa 2022-1-PL01-KA131-HED-000056998

 

Ogólna satysfakcja uczestników projektu (wyjazdy i przyjazdy)

Mobilność studentów wyjeżdżających na studia: Odsetek uczestników zadowolonych z doświadczenia mobilności Erasmus+

100,00% spośród 3 respondentów                      

Mobilność studentów wyjeżdżających na praktyki: Odsetek uczestników zadowolonych z doświadczenia mobilności Erasmus+

50% spośród 2 respondentów

Mobilność pracowników wyjeżdżających: Odsetek uczestników zadowolonych z doświadczenia mobilności Erasmus+

97% spośród 34 respondentów

Mobilność studentów przyjeżdżających na studia: Odsetek uczestników zadowolonych z doświadczenia mobilności Erasmus+

97,78% spośród 46 respondentów

Mobilność pracowników przyjeżdżających: Odsetek uczestników zadowolonych z doświadczenia mobilności Erasmus+

100,00% spośród 8 respondentów

 

Opinie uczestników na temat efektów uczenia się

Mobilność studencka na studia:

Odsetek uczestników, którzy uważają, że skorzystali ze swojego udziału w mobilności Erasmus+

 

100% spośród 3 respondentów                                                                          

Mobilność studencka na praktyki:

Odsetek uczestników, którzy uważają, że skorzystali ze swojego udziału w mobilności Erasmus+

 

100% spośród 2 respondentów

Mobilność pracowników:

Odsetek uczestników, którzy uważają, że skorzystali ze swojego udziału w mobilności Erasmus+

 

100% spośród 34 respondentów  

 

Umiejętności językowe

Mobilność studencka na studia:

Odsetek uczestników, którzy uważają, że poprawili swoje umiejętności językowe w głównym języku używanym podczas ich mobilności

 

67% spośród 3respondentów

Mobilność studencka na praktyki:

Odsetek uczestników, którzy uważają, że poprawili swoje umiejętności językowe w głównym języku używanym podczas ich mobilności

100% spośród 2 respondentów

Mobilność studencka na studia:

Odsetek uczestników, którzy uważają, że poprawili swoje umiejętności językowe w innych językach niż główny używany podczas ich mobilności

 

67% spośród 2 respondentów

Mobilność pracowników:

Odsetek uczestników, którzy uważają, że poprawili swoje umiejętności języka obcego podczas swojej mobilności

 

97% spośród 34 respondentów

 

Załączniki

Nazwa
Rezultaty Rezultaty projektu Erasmus+ w latach 2022-24.pdf Pobierz