Koszaliński Uniwersytet Dzieci i Młodzieży
Politechniki Koszalińskiej

Ciekawe wykłady i zajęcia warsztatowe dla najmłodszych studentek i studentów
Opublikowano 15.01.2024 14:18

Podczas ostatniego przed feriami spotkania, które odbyło się 13 stycznia br., na studentów Koszalińskiego Uniwersytetu Dzieci i Młodzieży czekało wiele atrakcji. Uczestnicy zajęć wzięli udział w wykładzie pn. „Próżnia”, który poprowadził dr Tomasz Suszko. Młodzi studenci aktywnie uczestniczyli w przeprowadzanych doświadczeniach z fizyki. Sprawdzili ile waży powietrze, jak działa samochód z silnikiem pneumatycznym, co spada szybciej w próżni: metalowa kulka czy karteczka oraz dowiedzieli się, czy próżnia powiększa pianki marshmallow. Po wykładzie zwycięzcy konkursu „Laurka dla babci i dziadka” odebrali nagrody. Jury przyznało ex aequo I miejsca wszystkim biorącym udział w konkursie.

W międzyczasie grupa teatralna „Kurtyna w górę" ćwiczyła występy w ramach przygotowywanego występu-niespodzianki. Nad przygotowaniami czuwała Mariola Jackiewicz, dyrektor Biblioteki Politechniki Koszalińskiej.

Studentki i studenci studiów młodzieżowych wzięli udział w warsztatach „Giełda i MY”. Spotkanie wpisało się w tegoroczne obchody Roku Edukacji Ekonomicznej. W podróż po świecie giełdy papierów wartościowych zabrała słuczki i słuchaczy dr Anna Szczepańska-Przekota z Katedry Finansów Wydziału Nauk Ekonomicznych. Młodzież dowiedziała się czym jest giełda papierów wartościowych, usłyszała jej historię i znaczenie w dzisiejszym świecie oraz poznała kluczową rolę giełdy w gospodarce. – Rozmawialiśmy o podstawowych pojęciach finansowych: co to są akcje, obligacje, surowce, indeksy giełdowe, hossa, bessa, poduszka finansowa czy ryzyko – wyjaśniła dr Anna Szczepańska-Przekota. Słuchacze dyskutowali o tym, jak ważne jest, aby zdobywać umiejętności finansowe od najmłodszych lat. Otrzymali również praktyczne porady dotyczące oszczędzania i inwestowania. Poznali ludzie także sylwetki osób, które odniosły sukces na giełdzie.

Dodatkowo młodzież ćwiczyła programowanie w języku Scratch. Udało im się również zaprogramować robota Scottie, wykorzystując do tego komputery znajdujące się w Laboratorium Informatycznym Wydziału Informatyki i Informatyki.