Wykładem o porozumiewaniu się między rówieśnikami oraz o kontaktach z nauczycielami i rodzicami zainaugurował w sobotę (5 marca br.) nowy semestr Koszaliński Uniwersytet Dzieci i Młodzieży w Szczecinku.
Pierwsze zajęcia w nowym semestrze dla słuchaczy KUDiM Szczecinek poprowadziła mgr Edyta Halista-Telus z Wydziału Humanistycznego Politechniki Koszalińskiej. 5 marca br. rozpoczął się także cykl warsztatów z nauki programowania. W pierwszej kolejności studenci KUDiM Szczecinek z klas I-III mieli okazję poznać sposoby programowania robotów Ozobot. Mogli też nauczyć się programowania za pomocą kodów z wykorzystaniem kolorów.
Podczas kolejnego spotkania (26 marca br.) najmłodsi słuchacze nauczą się programowania w specjalnym, przyjaznym dla najmłodszych programie dedykowanym do programowania małych robotów (język Scratch). Dla słuchaczy z grupy starszej (klasy IV-V i VI-VIII) zaplanowano natomiast zajęcia z programowania robotów Edison.
Młodzież stanie przed trudniejszym zadaniem: nauczy się pisania programu na komputerze (początki w języku Scratch, później w języku Python). Robot Edison został wyposażony w różnego rodzaju czujniki, dzięki którym potrafi reagować na światło i dźwięki, może także podążać wzdłuż linii lub omijać przeszkody. Może porozumiewać się z innymi robotami.
Zajęcia KUDiM Szczecinek odbywają się w Krono Akademii w Szczecinku i są finansowane przez firmę Kronospan.
Warto dodać, że młodzi słuchacze z KUDiM w Koszalinie zainaugurują semestr letni w najbliższą sobotę (12 marca br.). W ramach inauguracji wykład dr. Artura Stachury „Czy matematyka to tylko liczby?” (o godz. 11 wykład dla młodszej grupy, o 12.30 – dla młodzieży).
Tematy kolejnych spotkań to: „Jak poznajemy świat?” (23 kwietnia br., wykład wygłosi prof. dr hab. inż. Zbigniew Suszyński), „O Orle Białym” (14 maja) i „Jak się zmienia Internet” (28 maja, wykład prof. dr. hab. inż. Zbigniewa Suszyńskiego). Ostatni wykład w semestrze letnim (11 czerwca br.) wygłosi dr inż. Marcin Walczak z Wydziału Elektroniki i Informatyki Politechniki Koszalińskiej.