Podsumowanie roku: Politechnika Koszalińska w social mediach
Opublikowano 11.01.2022 08:09

W 2021 r. uruchomiona została nowa strona internetowa uczelni (pod tym samym adresem: tu.koszalin.pl). Ostatnie wydanie w dotychczasowej formie miał, nieprzypisany jeszcze nowej stronie, Newsletter Politechniki Koszalińskiej (NPK). Uczelnia kontynuuje i rozszerza swoją obecność w serwisie LinkedIn.

W czerwcu 2021 r. oficjalnie wystartowała bardziej funkcjonalna i przejrzysta, nowoczesna i dająca większe możliwości ekspozycyjne i informacyjne, strona uczelni. Zmiana dotyczyła szaty graficznej oraz struktury i podziału tematycznego. Przy jej tworzeniu priorytetem było usprawnienie nawigacji, dostosowanie witryny do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz możliwości korzystania z niej na urządzeniach mobilnych.

W efekcie powstała witryna, na której można znaleźć niezbędne informacje o uczelni, wydarzeniach, rekrutacji, kierunkach i jednostkach. Ze strony głównej łatwo przejść na wewnętrzne strony wydziałowe. Niemal wszystkie jednostki zmieniły już swoje strony i dostosowały je do nowej formuły. W ten sposób wizytówka jest pełniejsza i zintegrowana. Syntetycznym tekstom towarzyszą bogatsze serwisy zdjęciowe i linki do wydarzeń.

Przez ostatnie pół roku na stronie opublikowanych zostało 350 artykułów. Nowa strona przygotowana została przez Biuro Komunikacji Społecznej, przy współpracy firmy Mescaldesign. Poprzednia wersja, z drobnymi modyfikacjami, funkcjonowała przez niemal 10 lat. Wszystko to jednak nie oznacza końca prac, wkrótce powstaną nowe podstrony i wersja 4.0 Newslettera Politechniki Koszalińskiej.

NPK funkcjonuje od 10 lat. Jak dotąd, z kilkutygodniowymi przerwami technicznymi w emisji, ukazało się 409 wydań z najświeższymi informacjami o wydarzeniach uczelnianymi. W okresie swojej największej popularności NPK docierał do ponad 10 tysięcy odbiorców. W każdym wydaniu znajdowało się co najmniej 10 informacji ze zdjęciami. Przed dynamicznym wzrostem popularności mediów społecznościowych, NPK był jednym z najważniejszych źródeł informacji o uczelni. Docierał do różnych środowisk. W grudniu 2021 r. ukazał się ostatni numer przygotowany przy współpracy dotychczasowego operatora.

W 2021 r. uczelnia kontynuowała rozwój obecność w LinkedIn – to międzynarodowy serwis społecznościowy, który specjalizuje się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Dlatego jest cennym źródłem komunikacji i informacji. Dzięki publikowanym w nim treściom zwiększa się kontakt świata nauki ze światem biznesu. Profil w tym serwisie jest na poczatkującym etapie. Zaplanowane na nowy rok prace dotyczą zwiększenia liczby obserwatorów i wyświetleń treści. W ostatnim roku profil uczelni odwiedziło średnio 400 użytkowników, ponad 300 go obserwuje.

Ważnym narzędziem komunikacji jest serwis realizowany za pośrednictwem mailingu do mediów. Zawiera aktualne informacje, przygotowane wprost do publikacji i zdjęcia oraz odniesienia i linki do źródeł wiadomości.